Liigu lehe põhisisu juurde
Tule meie kliendiks

II sambast raha väljavõtmine

Miks on enne pensioniiga raha väljavõtmine Sulle kahjulik?

  • Väljavõetavalt summalt pead tasuma 22% tulumaksu.
  • Raha saad kätte alles 5-9 kuu pärast.
  • Järgmised 10 aastat ei saa enam II sambasse koguda.

Kõige tähtsam on koguda pikaajaliselt, sest vaid nii kindlustad endale parema pensionipõlve.

Vajad nõu? Helista meile numbril 6 310 310 ja vali teemaks pension.

EUR EUR 0 EUR

Arvutus kehtib juhul, kui makseid teise sambasse ei ole varasemalt peatatud.

Sinu otsuse mõju järgmise 10 aasta jooksul

Teises sambas on  EUR

Võtan raha välja Summa Jätkan teises sambas kogumist Summa
Pean maksma riigile tulumaksu Täiendavat maksukohustust ei teki.
Saan teisest sambast kätte Raha jääb minu teise sambasse kogunema.
Järgmised 10 aastat saan igakuiselt 2% rohkem palgana kätte, kuid pean tasuma sellelt summalt tulumaksu Järgmised 10 aastat lisandub minu palgast iga kuu 2% minu isiklikku teise sambasse (teise samba maksetelt tulumaksu kinni ei peeta)
Järgmise 10 aasta jooksul läheb igal kuul 4% minu palgast makstavast sotsiaalmaksust riigieelarvesse jooksvate kulude katteks Järgmise 10 aastaga lisandub 4% minu palgalt makstavast sotsiaalmaksust minu isiklikku teise sambasse +
Tootlust on võimalik teenida, kui investeerin iseseisvalt. Võid teenida tootlust, sest teises sambas olev raha on investeeritud. Pensionifondide pikaajaline tootlus on olnud 4,7% aastas*.
Teisest sambast loobudes saan 10 aastaga kokku Teises sambas jätkates kogun 10 aastaga
Loobudes teisest sambast võin 10 aastaga kaotada

*Eesti pensionifondide indeks alates nende loomisest 2002. aastal (andmed seisuga 18.04.2024). Mineviku tootlus ei taga sarnast tootlust tulevikus.

2021. aasta jaanuarist saab teises sambas oleva raha enne pensioniikka jõudmist välja võtta. See ei ole Sulle aga kasulik. Miks?

Tulumaks

Väljavõetavalt summalt pead tasuma tulumaksu. Pensionieani kogudes on võimalik raha kasutada ka ilma sellelt tulumaksu maksmata.

Raha ei saa kohe kätte

Pane tähele, et raha saad kätte alles 5–9 kuu pärast. Täpne aeg sõltub sellest, millal avalduse esitasid.

10 aastat katkestust

Raha välja võttes ei saa Sa järgmised 10 aastat enam teise sambasse koguda. Sellel perioodil kaotad ka riigipoolse panuse teise sambasse. Raha, mis muidu koguneks Sinu isiklikule pensionikontole, läheb nüüd riigieelarvesse erinevate kulude katteks. Mida kõrgem on Sinu sissetulek, seda suurem kaotus.

Esimene sammas ei kasva

2021. aastast kehtib uus I samba arvestamise valem. Varem kogunes I sambasse rohkem, kui Sa II sambaga ei liitunud. Edaspidi on II sambasse kogumise mõju Sinu I sambale minimaalne. Kui tahad koguda tulevikuks võimalikult palju raha, tasub jätkata II sambasse kogumist.

I sammas + II sammas = suurem pension

Tulevikus on pension suure tõenäosusega kõrgem neil, kes jätkavad teise sambasse kogumist. Eesti Panga, Rahandusministeeriumi ja pankade arvutused näitavad, et I ja II sambast kokku saadav pension on suurem kui ainult I samba oma. Kõige lihtsamalt saad selles ise veenduda Sotsiaalkindlustusameti kalkulaatori abil.

Tark ei torma. Tea, et pensioni väljavõtmisel ei ole tähtaega. Seda on võimalik teha nüüd ja ka edaspidi, kuid pane tähele, et pärast otsuse jõustumist ei saa Sa järgmised 10 aastat seda muuta ja uuesti koguma hakata.

  1. Kui oled siiski otsustanud teisest sambast raha välja võtta, saad esitada avalduse internetipangas. Avaldus on tasuline (10 eurot).
  2. Sõltuvalt avalduse esitamise kuupäevast saab avalduse järgnevatel kuudel veel tühistada.
    Pärast tühistamisperioodi lõppu ei saa otsust järgmise 10 aasta jooksul enam muuta.
  3. Väljamakse tehakse 5–9 kuu jooksul pärast avalduse esitamist.
  1. Lisaks raha väljavõtmisele on võimalik II sambasse minevad maksed peatada. Nii jääb Sinu kogutud raha pensionifondi, kuid uusi sissemakseid sinna ei tehta.
  2. Maksete peatamiseks saad esitada avalduse internetipangas. Avaldus on tasuline (5 eurot).
  3. Avalduse saad veel mõnda aega tühistada. Pärast tühistamisperioodi lõppu ei saa otsust järgmise 10 aasta jooksul enam muuta.
  4. Sissemaksed teise sambasse peatuvad 7 kuud pärast tühistamisperioodi lõppu.

Teisest sambast raha väljavõtmiseks peab Sul olema Eesti isikukood. Ilma isikukoodita ei saa avaldust esitada.

Oled oma isikukoodi unustanud? Tee päring Eesti rahvastikuregistrisse.

  1. Kui Sul on registris Eesti elukoha aadress, saad isikukoodi kohta tõendi aadressijärgsest kohalikust omavalitsusest.
  2. Kui Sul ei ole registris Eesti elukoha aadressi, pöördu isikukoodi kohta tõendi saamiseks maakonnakeskuse kohalikku omavalitsusse (nt Tallinnas Perekonnaseisuametisse).

Kõige parem on esitada raha väljavõtmise avaldus internetipangas või Pensionikeskuses.

Selleks peab Sul olema toimiv digitaalne identifitseerimisvahend, nagu ID-kaart, mobiil-ID või Smart-ID. Väljamakseavalduse esitamine on tasuline ja esitamiseks peab Su pangakontol olema piisav summa. Pensionikeskuse kaudu avaldust esitades saad teenustasu maksta 5 kohaliku panga (Swedbank, SEB, LHV, Luminor, Coop) kaudu.

Kui Sul puudub digitaalne identifitseerimisvahend, saad teha väljamakseavalduse pangaesinduses. Selleks pead esmalt broneerima aja pensioninõustamisele.

Pangaesinduses avalduse tegemiseks võta kaasa:

  • kehtiv isikut tõendav dokument;
  • dokument, millele on märgitud Eesti isikukood (või vastav Eesti rahvastikuregistri tõend);
  • (vajadusel) nime või isikukoodi muutust kinnitavad dokumendid (originaalid või notariaalselt kinnitatud koopiad). Välisriigi notari kinnitatud koopia peab olema apostillitud või legaliseeritud (v.a Läti Vabariigi, Leedu Vabariigi, Vene Föderatsiooni, Ukraina Vabariigi, Poola Vabariigi, Prantsuse Vabariigi, Belgia Kuningriigi, Taani Kuningriigi, Iiri Vabariigi ja Itaalia Vabariigi notari tõestatud koopia).

Kasulikud artiklid

Loe lähemalt Loe lähemalt Loe lähemalt
Avalduse esitasid Väljamakse tehakse
1.12-31.03 septembris
1.04-31.07 jaanuaris
1.08-30.11 mais
Avalduse esitasid Tühistada saad kuni
1.12-31.03 31.07
1.04-31.07 30.11
1.08-30.11 31.03
Avalduse esitasid Tühistada saad kuni
1.12-31.03 31.03
1.04-31.07 31.07
1.08-30.11 30.11
Avalduse esitasid Maksed peatuvad
1.12-31.03 1.09
1.04-31.07 1.01
1.08-30.11 1.05
Swedbank logo

Internet Exploreriga ei saa internetipanka avada.

Palun kasuta Google Chrome’i, Mozilla Firefoxi või Microsoft Edge’i.

Alates 23. märtsist ei ole võimalik Internet Exploreri veebibrauseri kaudu Swedbanki internetipanka avada.

Internet Exploreri kaudu ei saa teha ega kinnitada Swedbanki makseid ka teistel veebilehtedel.

Soovitame kasutada Internet Exploreri asemel Google Chrome’i, Mozilla Firefoxi või Microsoft Edge’i uusimat versiooni. Nende seadistamise juhendid leiad siit.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Klienditugi - Инфо и помощь - Customer service: +372 6 310 310

Swedbank
  • Teie operatsioonsüsteem ja veebilehitseja ei ole kaasaegne ega toetatud Swedbank internetipanga poolt. Palun uuendage oma operatsioonsüsteem ja veebilehitseja või pöörduge vastava IT tehnilise spetsialisti poole.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Oled internetipangast välja logitud

Turvaliseks lahkumiseks sulge brauseri aken. Kui soovid jätkata, logi palun uuesti sisse.


Kontaktid

SWEDBANK AS
Liivalaia 8, 15040 Tallinn
SWIFT kood/BIC: HABAEE2X
Reg. number: 10060701

Kasulikud lingid

Juriidiline info

Kliendiprogrammid

Olete finantsteenuseid pakkuvate ettevõtete (Swedbank AS, Swedbank Liising AS, Swedbank P&C Insurance AS, Swedbank Life Insurance SE ja Swedbank Investeerimisfondid AS) kodulehel. Enne mis tahes lepingu sõlmimist tutvuge vastava teenuse tingimustega ning vajaduse korral konsulteerige asjatundjaga. Swedbank AS ei osuta krediidinõustamisteenust krediidiandjate- ja vahendajate seaduse mõistes. Laenu võtmise otsuse langetab laenusaaja, kes hindab panga poolt esitatud teabe ja hoiatuste põhjal pakutava laenutoote ja lepingutingimuste sobivust oma isikliku laenuhuvi, -vajaduse ja finantsolukorraga ja ta vastutab lepingu sõlmimisega kaasnevate tagajärgede eest.