Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: selleks, et tagada õigusaktidest tulenev kohustus tuvastada kliendi isikusamasus ning asjakohasel juhul tuvastada kliendi esindaja ja juhuti tehtavates tehingutes osalevad isikud.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: isikusamasuse tuvastamiseks palume teil esitada kehtiv isikut tõendav dokument ja vajaduse korral muud isikusamasuse tuvastamiseks vajalikud dokumendid. Swedbank kasutab isikusamasuse tuvastamisel autentimisvahendeid. Kliendiandmeid jagatakse Eestis tegutsevate Swedbanki grupi ettevõtetega, et pakkuda klientidele nende ettevõtete teenuseid.
Isikusamasuse tuvastamine
Isikusamasuse tuvastamiseks esitatud isikut tõendava dokumendi õigsust kontrollib Swedbank Politsei- ja Piirivalveametile tehtava e-päringu abil.
Kui sõlmite teenuselepingu lapse nimel, kontrollitakse lisaks lapse isikusamasust ja teie õigust last esindada rahvastikuregistrist.
Selleks, et tagada teie isikusamasuse tuvastamise andmete õigsus ja ajakohasus, palub Swedbank teil regulaarselt uuendada esitatud kliendiandmeid. Rahvastikuregistrist saadavaid isikut tõendavas dokumendis olevaid andmeid ajakohastatakse automaatselt.
Swedbank jagab kliendi isikusamasuse tuvastamise andmeid Eestis registreeritud Swedbanki grupi ettevõtetega olenevalt kliendi kasutatavatest või taotletud toodetest ja teenustest, et tagada kliendiandmete õigsus ja ajakohasus kõigis Swedbanki grupi ettevõtetes.
Autentimine
Autentimise käigus kontrollib Swedbank kliendi isikusamasust, kui klient kasutab teenuseid pangaesinduses või kaugkanalis, näiteks helistab nõustamiskeskusesse või kasutab internetipanka.
Autentimiseks kasutatakse Swedbanki või teiste ettevõtete, nagu SK ID Solutions AS (Smart-ID, mobiil-ID) pakutavaid autentimisvahendeid. Klient võib kasutada autentimisvahendina ka ID-kaarti või muid lahendusi (sõrmejälje- ja näotuvastus ehk biomeetria, PIN-kood Swedbanki mobiilirakenduses, PIN-kalkulaator). Kui kasutate teise ettevõtte pakutavat autentimisvahendit, jagame selle ettevõttega teie isikusamasuse tuvastamise andmeid ning side- ja seadmeandmeid (nagu IP-aadress ja seadme tüüp) ning teavitame neid, et kasutate Swedbanki teenuseid.
Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: õigusaktidest tulenevate kohustuste täitmine rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamiseks ning rahvusvaheliste ja riiklike sanktsioonide järgimiseks.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: Swedbank kogub andmeid vahetult klientidelt ning välistest allikatest (näiteks avalikest registritest). Andmete kogumise ja analüüsimise eesmärk on täita „tunne oma klienti“ põhimõtet. Õigusaktides sätestatud juhtudel edastatakse andmeid ka vastuvõtjatele.
Swedbank on õigusaktide alusel kohustatud järgima hoolsuskohustust, sealhulgas tuleb mõista ärisuhte ja juhuti tehtavate tehingute eesmärki ja olemust. See aitab kaitsta avalikke huve ning tagada, et teenuseid kasutatakse seaduslikel eesmärkidel ja need on kaitstud väärkasutuse eest. Swedbank peab hindama rahapesu ja terrorismi rahastamisega seotud riske ning järgima ja vajaduse korral rakendama Euroopa Liidu ja ÜRO, aga ka riiklikke sanktsioone. Swedbankil on õigustatud huvi tagada ka USA ja Ühendkuningriigi kehtestatud finantssanktsioonide järgimine.
Swedbank on kohustatud tuvastama kliendi isikusamasuse (vt „Isikusamasuse tuvastamine ja autentimine“), samuti palutakse kliendil esitada enda kohta täpseid ja tõeseid andmeid. Asjakohastel juhtudel võib Swedbank paluda esitatud andmeid kinnitavaid dokumente. Swedbank kasutab kliendiandmeid, mis on saadud välistest registritest, nagu rahvastikuregistrid, äriregistrid, või on saadud otse kliendilt. Samuti kasutab Swedbank kliendi kohta meedias avaldatud andmeid. Seadustest tulenevate kohustuste täitmiseks või õigustatud huvi korral kontrollib Swedbank kliendiandmeid sanktsioonide nimekirjadest, veendumaks, et teenuseid ei osutata sanktsioneeritud isikutele või sanktsioonidega seotud isikutele või teenuseid ei kasutata sanktsioonide rikkumiseks ega neist kõrvalehoidmiseks.
Ärisuhte jooksul palub Swedbank teil regulaarselt või konkreetsel juhul uuendada esitatud kliendiandmeid. Swedbank kontrollib, kas eespool nimetatud välistest registritest saadud andmed on ajakohased. Õigusaktid kohustavad Swedbanki ka pidevalt teie tegevust ja tehinguid jälgima, tagamaks, et nendega seoses ei esine riski tõstvat asjaolu ning neile ei kohaldu sanktsioonid. Hoolsuskohustus ja selle regulaarsus sõltuvad Swedbanki hinnangust kliendi rahapesu ja terrorismi rahastamise riski kohta.
Swedbankil on õigusaktidest tulenev kohustus teatada rahapesu ja terrorismi rahastamise kahtlusest ametiasutustele (Rahapesu Andmebüroole) ning tagada teadete konfidentsiaalsus. Swedbank on kohustatud mitte avalikustama teavet isikuandmete töötlemise kohta, mis toimub õigusaktide ning rahapesu ja terrorismi tõkestamise seaduse raames rahapesu ja terrorismi ning massihävitusrelvade leviku rahastamise tõkestamise valdkonnas, välja arvatud juhul, kui andmed on avalikult kättesaadavad.
Ülalkirjeldatud eesmärgil töötleb Swedbank ka äriklientidega seotud isikute andmeid. Swedbank tuvastab juriidilise isiku esindajad (seaduslikud esindajad, volitatud isikud, ettevõtte kõrgeimasse juhtorganisse kuuluvad isikud, sealhulgas prokurist, pankrotihaldur) ning palub esitada nende isikuandmed, demograafilised andmed, kontaktandmed ja andmed seoste kohta teiste juriidiliste isikutega. Samuti palub Swedbank esitada ettevõtte aktsionäride isikusamasuse tuvastamise andmed ja demograafilised andmed. Ettevõte on kohustatud avalikustama oma tegelikud kasusaajad ning esitama nende isikusamasuse tuvastamise andmed, demograafilised andmed ja kontaktandmed. Vajaduse korral palutakse ettevõttel esitada lisadokumente ja -teavet tegelike kasusaajate kohta, näiteks tõendeid rikkuse ja varade päritolu kohta või andmeid suhete kohta teiste juriidiliste isikutega. Swedbank kogub ja ajakohastab regulaarselt ettevõtte esindajate, aktsionäride ja tegelike kasusaajate kliendiandmeid ka välistest registritest, nagu rahvastikuregister, äriregistrid, vararegistrid (näiteks kinnistusraamat), sanktsioonide nimekirjad ja avalikult kättesaadav teave (meedia).
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamine |
Avalik huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud
Registreid pidavad kolmandad isikud (näiteks Politsei- ja Piirivalveamet, rahvastikuregister, äriregister, kinnistusraamat)
Ametiasutused, kellele Swedbank on õigusaktide alusel kohustatud kahtlastest finantstoimingutest või tehingutest teatama või muud teavet andma
|
Rahvusvaheliste sanktsioonide järgimine (siseriiklikud, Euroopa Liidu ja ÜRO sanktsioonid) |
Avalik huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud
Sanktsioonide rakendamisega seotud kolmandad isikud (näiteks ametiasutused)
|
Rahvusvaheliste sanktsioonide järgimine (Ühendkuningriigi ja USA sanktsioonid) |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud
Sanktsioonide rakendamisega seotud kolmandad isikud (näiteks ametiasutused)
|
Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: igapäevapanganduse teenuste osutamiseks, nagu arvelduskontod, hoiused, makseteenused ja muud igapäevapanganduse teenused, samuti teie kliendisuhte haldamiseks ja teenustele juurdepääsu tagamiseks.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: töötlemine hõlmab kliendiandmete kogumist teilt ja teenuste kasutamisest, kliendiandmete edastamist vastuvõtjale teenuse lepingu täitmiseks ja isikuandmete saamist kolmandatelt osapooltelt, nagu teised makseteenuse pakkujad.
Arvelduskonto
Kui avate Swedbankis konto, töötleme teie andmeid, et täita teiega sõlmitud lepingut ja pakkuda teile muid arvelduskontoga seotud teenuseid, mida soovite kasutada.
Lisaks peame jagama kliendiandmeid meie juures olevate kontode ja seotud andmete kohta maksuhalduri, pankrotihalduri, notari ja muude õigustatud isikutega.
Kui kasutate Swedbankis kontoteabe teenust, et näha teavet oma teise makseteenuse pakkuja juures avatud maksekonto kohta, edastab see makseteenuse pakkuja teie taotlusel Swedbankile andmed määratud konto ja sellega seotud maksetehingute kohta.
Kui olete teise makseteenuse pakkuja juures esitanud taotluse juurdepääsuks oma Swedbankis avatud maksekonto teabele, avaldame sellele kontoteabe teenuse pakkujale andmed teie määratud Swedbanki konto ja sellega seotud maksetehingute kohta.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Kliendiga sõlmitud lepingute täitmine ja haldamine |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud
Registreid pidavad kolmandad isikud
|
Arvelduskonto lepingu ja sellega seotud teenuselepingute täitmiseks kolmanda isiku andmete töötlemine |
Õigustatud huvi |
Kolmandast isikust makseteenuse pakkujad
|
Järelepäringutele vastamine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Ametiasutused, kelle järelepäringutele Swedbank on õigusaktidest tulenevalt kohustatud vastama (näiteks kohus, politsei, kohtutäitur, pankrotihaldur) |
Kontoteabe teenuse pakkujale teabe avaldamise kohustuse täitmine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Kolmandast isikust makseteenuse pakkujad |
Maksekaardid
Kui taotlete Swedbanki maksekaarti ja sõlmite maksekaardi lepingu, töötleb Swedbank teie andmeid maksekaardi lepingu sõlmimiseks ja täitmiseks, sealhulgas kaardi tellimiseks, kaardi personaliseerimiseks ja aktiveerimiseks, kaardiga seotud küsimustes abi pakkumiseks ja kaardipettuste ennetamiseks.
Kaarditehingute (sealhulgas kaupmehe algatatud tehingute) tegemiseks töötleb Swedbank kliendiandmeid tehingu autoriseerimiseks ja arveldamiseks. Kui esitate kaarditehingu kohta kaebuse, jagatakse tehinguandmeid asjakohase rahvusvahelise kaardiorganisatsiooniga (näiteks Mastercardiga).
Kui tellite oma kontoga seotud lisamaksekaardi, töötleb Swedbank lisakaardi omaniku andmeid.
Nendel eesmärkidel töötleb Swedbank teie isikusamasuse tuvastamise andmeid, kontoandmeid, kontaktandmeid, ametialaseid andmeid, laste andmeid, demograafilisi andmeid, suhtluse ja seadmete andmeid (näiteks millal lubada ja hallata digitaliseeritud kaarte ja mobiilseid viipemakseid), perekonna andmeid, finantsandmeid, andmeid usaldusväärsuse, harjumuste, eelistuste ja rahulolu kohta.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Maksekaardi lepingu sõlmimine ja täitmine |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud
Riigisiseste, Euroopa ja rahvusvaheliste maksetega seotud osalejad ja/või osapooled (näiteks rahvusvaheline kaardiorganisatsioon, nagu Mastercard) |
Lisakaardi väljastamine |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud
Riigisiseste, Euroopa ja rahvusvaheliste maksetega seotud osalejad ja/või osapooled (näiteks rahvusvaheline kaardiorganisatsioon, nagu Mastercard) |
Kaarditehingu kaebuste käsitlemine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Rahvusvaheline kaardiorganisatsioon, makse saaja makseteenust pakkuv asutus |
Maksed
Swedbank töötleb kliendiandmeid maksete tegemisel, sealhulgas makse algatamise teenuste osutamisel. Nende teenuste pakkumiseks töötleb Swedbank kliendiandmeid (sealhulgas jagab andmeid kolmandate isikutega, nagu makse saaja, makseteenuse pakkujad, maksesüsteemid, korrespondentpangad ja muud sarnased isikud), nagu klient maksekorralduse esitamisel osutas või kuidas on vajalik maksejuhise täitmiseks. Nimemakse tegemisel jagatakse teie andmeid (telefoninumber, nimi ja IBAN) makse saajaga.
Swedbank töötleb kliendiandmeid, et algatada teie kontolt maksetehing, mis teie taotlusel on algatatud kolmandast isikust makseteenuse pakkuja juures. Sel eesmärgil avaldatakse kliendiandmed, näiteks autentimise andmed, kontoandmed ja seadmete andmed, sellele makseteenuse pakkujale.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Maksete tegemine |
Lepingu täitmine |
Riigisiseste, Euroopa ja rahvusvaheliste maksetega seotud osalejad ja/või osapooled, nagu makse saaja, maksesüsteemid, korrespondentpangad |
Maksete tegemine |
Õigustatud huvi |
Kolmandatest isikutest makseteenuse pakkujad |
Nimemaksete tegemine |
Lepingu täitmine |
Läti Keskpank |
Makse algatamise teenuse osutajale teabe avaldamise kohustuse täitmine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Kolmandatest isikutest makseteenuse pakkujad (makse algatamise teenuse pakkuja), kui Swedbankil on seadusest tulenev kohustus võimaldada sellistele isikutele juurdepääs kliendiandmetele |
Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: krediiditoodete pakkumiseks.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: kliendiandmeid kogutakse teilt, sise- ja välisallikatest (näiteks äriregister, kinnistusraamat, rahvastikuregister, maksehäireregister). Kliendiandmeid avaldatakse vastuvõtjale (vt „Kliendiandmete vastuvõtjad, volitatud töötlejad ja allikad“), kui selleks on õiguslik alus.
Swedbank kogub ja töötleb kliendiandmeid, sealhulgas automaatselt, et hinnata kliendi krediidivõimelisust ja pakkuda sobivaid krediiditooteid. Kliendil on õigus automatiseeritud otsus vaidlustada ja paluda Swedbanki töötajal see läbi vaadata. Krediidivõimelisuse hindamiseks kontrollitakse taotluses märgitud kliendiandmeid ning sisemistest ja välistest andmeallikatest kogutud kliendiandmeid.
Kui sõlmite krediidilepingu, mille täitmise tagavad kolmandad isikud (näiteks käendajad, KredEx, tagatisvara omanikud), edastatakse neile kliendiandmeid.
Kliendiandmete töötlemise ulatus sõltub sellest, kas olete lepingut sõlmiv klient või on teil finantseerimisprotsessis muu roll, näiteks olete liisinguvara müüja või tagatisvara omanik.
Kui klient jätab oma kohustused täitmata, avaldab Swedbank vastavalt krediidilepingu sõlmimisel teavitatud tingimustele kliendi võlgnevuse kohta andmed maksehäireregistrile (näiteks Creditinfo Eesti ASi). Samuti avaldab Swedbank kliendiandmeid isikutele, kes on seotud viivisvõlgnevuste menetlemisega.
Nendel eesmärkidel töötleb Swedbank teie isikusamasuse tuvastamise andmeid, demograafilisi andmeid, perekonna andmeid, terviseandmeid, kontaktandmeid, kontoandmeid, finantsandmeid, andmeid teie seoste kohta juriidiliste isikutega, andmeid usaldusväärsuse kohta ning ametialaseid andmeid.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Krediidivõimelisuse hindamine ja krediidiriski juhtimine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Välised andmebaasid (näiteks Creditinfo Eesti AS) |
Krediiditoodete sobivuse hindamine |
Õigustatud huvi |
Sisemised allikad ja välised andmebaasid (näiteks Creditinfo Eesti AS) |
Finantseerimisteenuste osutamine |
Lepingu täitmine |
Välised partnerid (näiteks KredEx (EIS), Haridus- ja Teadusministeerium) |
Tagada panditud/liisingu vara kindlustamine, kui see on laenu/liisingulepingu alusel nõutav |
Õigustatud huvi |
Kindlustusettevõtted |
Kliendi isikuandmete ja info finantskohustuste täitmise kohta edastamine maksehäireregistrile, et teised krediidi- ja finantseerimisasutused saaksid hinnata kliendi krediidivõimelisust, kui klient taotleb nendelt krediiditooteid (vastutustundliku laenamise põhimõtete järgmiseks) |
Õigustatud huvi |
Maksehäireregister (Creditinfo Eesti AS) |
Võlgade ümberkujundamine, müümine ja/või nõude loovutamine kolmandatele isikutele |
Õigustatud huvi |
Võlgade ümberkujundamisega seotud välised osapooled (pankrotihaldurid või usaldusisikud) ja teised koostööpartnerid |
Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: nõustamaks teid sobiva toote valimise juures ja teie valitud teenuste pakkumisel.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: kliendiandmeid kogutakse teilt, samuti, kui te teenuseid kasutate, sealhulgas Swedbankiga suhtlete, ning välisallikatest (näiteks ASilt Pensionikeskus, väärtpaberite keskregistrist). Sobivuse hindamise raames hõlmab teie kliendiandmete töötlemine ka profiilianalüüsi koostamist.
Investeerimisteenused
Investeerimisteenuseid osutades töötleb Swedbank kliendiandmeid teie väärtpaberite hoidmiseks, väärtpaberitega seotud korralduste ja korporatiivsete sündmuste täitmiseks, teile investeerimisnõustamise või portfellivalitsemise teenuse pakkumiseks ning muude investeerimisteenuste osutamiseks.
Sealhulgas kasutab Swedbank profiilianalüüsi, et hinnata asjaomase teenuse või väärtpaberi sobivust ja asjakohasust teie jaoks enne teenuse osutamist.
Õigusaktide järgi peame investeerimisteenuseid osutades salvestama telefonikõnesid ja videovooge.
Swedbank töötleb kliendiandmeid, et esitada klientidele kohustuslikke aruandeid kulude ja tasude, tehingute täitmise, hoitavate väärtpaberite ja väärtpaberite kahjumi kohta ning muud liiki aruandeid.
Kliendiandmeid avaldatakse kohalikele ja välismaistele järelevalveasutustele ja maksuametitele, väärtpaberite keskdepositooriumitele, börsidele või muudele täitmiskohtadele, väärtpaberiemitentidele või emitentide määratud kolmandatele isikutele, fondivalitsejatele ja muudele finantsvahendajatele.
Nendel eesmärkidel töötleb Swedbank teie isikusamasuse tuvastamise andmeid, kontaktandmeid, laste andmeid (kui laps kasutab teenuseid), perekonna andmeid, demograafilisi andmeid, ametialaseid andmeid, finantsandmeid, andmeid finantskogemuse kohta, kontoandmeid, andmeid harjumuste, eelistuste ja rahulolu kohta, andmeid usaldusväärsuse kohta, suhtlust ja seadmeid puudutavaid andmeid, andmeid seoste kohta juriidiliste isikutega, kliendi staatuse andmeid ja muid kliendiandmeid, mis on vajalikud konkreetsete teenusetingimuste alusel.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Teenuse sobivuse ja asjakohasuse hindamine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Investeerimisteenuse osutamine, sealhulgas kliendi orderite või korralduste täitmine, kui klient ostab, müüb või kannab üle väärtpaberi |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Kliendile regulaarse ja sündmustepõhise aruandluse avalikustamine kulude ja tasude, tehingute täitmise, väärtpaberite hoidmise, kahjumi jms kohta |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Regulaarne ja sündmustepõhine aruandluse koostamine ja avalikustamine ametiasutustele ja turuosalistele |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Järelevalve- ja maksuametid (näiteks Finantsinspektsioon, USA maksuamet, USA kaubafutuuride kauplemise komisjon), väärtpaberite keskdepositooriumid
Börsid või muud täitmiskohad, väärtpaberiemitendid või emitentide määratud kolmandad isikud, fondivalitsejad ja muud finantsvahendajad |
Investeerimiskonto maksustamise aruandluse edastamine |
Nõusolek |
Ametiasutused (näiteks Maksu- ja Tolliamet) |
Väärtpabertehingute info säilitamine (sealhulgas telefoni- ja videosalvestised) ning nõudmisel tõendite esitamine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Kaebuste lahendamine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Pensionifondid
Kui investeerite Swedbanki pensionifondidesse, töötleb Swedbank kliendiandmeid näiteks teile vajaliku teabe esitamiseks, teie korralduste töötlemiseks fondiosakute ostmiseks ja müümiseks, teie kontode ja fondidest tehtavate väljamaksete arvestuse pidamiseks. Lisaks vahetame teie pensionifondidesse tehtud investeeringute kohta teavet pensioniregistri pidajaga, kes peab arvet kõigi teie pensionifondidesse tehtud investeeringute üle.
Teie avalduse alusel kanname teie pensionifondi maksed või teie kogunenud pensionifondi osakute tagasivõtmisest saadud raha Swedbankist üle muudesse pensionifondidesse, mida valitsevad kolmandatest isikutest fondivalitsejad.
Nendel eesmärkidel töötleb Swedbank teie kontoandmeid, demograafilisi andmeid, kontaktandmeid, finantsandmeid ja isikusamasuse tuvastamise andmeid.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Fondi haldamine, sealhulgas fondi vara valitsemisega seotud arvelduste korraldamine ja investoritele vajaliku teabe edastamine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Fondiosakute ostu- ja müügikorralduste töötlemine |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Pensionifondi maksete või kliendile kogunenud pensionifondi osakute tagasivõtmisest laekunud raha kandmine teiste pensionifondi valitsejate hallatavatesse pensionifondidesse vastavalt kliendi avaldusele |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Pensionifondide valitsejad |
Andmevahetuse tagamine pensioniregistri pidajaga kliendi pensionivara valitsemise kohta (II samba fondid, pensioni investeerimiskonto, III samba fondid) |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Pensioniregistri pidaja |
Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: riskielukindlustuse ja/või investeerimisriskiga elukindlustuse teenuse osutamiseks, sealhulgas teie individuaalse riski hindamiseks ja kindlustusmakse arvutamiseks, kindlustuslepinguga seotud nõuete käsitlemiseks ning kindlustushüvitise maksmiseks.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: kliendiandmeid kogutakse teilt ja välistest allikatest (arstid ja meditsiiniasutused) ning neid uuendatakse regulaarselt. Olenevalt elukindlustusteenusest avaldatakse kliendiandmeid vastuvõtjale.
Taotlete kindlustust, olete sõlminud kindlustuslepingu või olete esitanud kindlustushüvitise taotluse
Kui esitate riskielukindlustuse lepingu sõlmimise taotluse, töötleb Swedbank kliendiandmeid, et hinnata teiega seotud kindlustusriski, arvutada kindlustusmakset ja kindlustussummat ning teha kindlustuslepingu sõlmimise otsus. Sealhulgas töötleb Swedbank terviseandmeid automatiseeritult ja teeb profiilianalüüsil põhinevaid automatiseeritud otsuseid, et langetada kiireid otsuseid kindlustuslepingu sõlmimise kohta. Kui vajame lisateavet või soovite, et otsuse teeks töötaja, vaatab meie spetsialist taotlus läbi. Eelpool nimetatud eesmärkidel töötleb Swedbank teilt, arstidelt ja raviasutustelt saadud terviseandmeid ning terviseandmeid, mis on seotud teie olemasoleva(te) ja varasema(te) kindlustuslepingu(te), esitatud nõuete ja kindlustusjuhtumi(te)ga.
Investeerimisriskiga elukindlustuslepinguteenuse taotlemisel töötleb Swedbank kliendiandmeid, sealhulgas kasutab profiilianalüüsi, et hinnata asjaomase teenuse sobivust ja asjakohasust teie jaoks.
Pärast kindlustuslepingu sõlmimist töötleb Swedbank kliendiandmeid lepingu muutmiseks ja lõpetamiseks, kindlustusmakse tagasimaksmiseks ning väljamaksete tegemiseks ja kindlustushüvitise maksustamiseks. Lisaks töötleb Swedbank kliendiandmeid kindlustuslepinguga seotud teadete ning kohustuslike teadete ja aastaaruannete saatmiseks juhul, kui olete sõlminud investeerimisriskiga kindlustuslepingu.
Nendel eesmärkidel töötleb Swedbank isikusamasuse tuvastamise andmeid, kontoandmeid, kontaktandmeid, finantsandmeid, perekonna andmeid, laste andmeid, terviseandmeid, andmeid seoste kohta juriidiliste isikutega, suhtlust ja seadmeid puudutavaid andmeid, kliendi staatuse andmeid ja demograafilisi andmeid, andmed kliendi finantskogemuse kohta, andmeid usaldusväärsuse ja hoolsuskohustuse kohta.
Kui olete esitanud kindlustushüvitise taotluse, töötleb Swedbank kliendiandmeid nõude käsitlemiseks, sealhulgas otsuse tegemiseks ja kindlustushüvitise maksmiseks. Selleks töötleb Swedbank teilt, arstidelt ja raviasutustelt saadud terviseandmeid, ning kliendiandmeid, mis on seotud teie olemasoleva(te) ja varasema(te) kindlustuslepingu(te), esitatud nõuete ja kindlustusjuhtumi(te)ga. Samuti töötleb Swedbank otsuse tegemiseks ja hüvitise maksmiseks teie finantsandmeid, mille oleme saanud Swedbankilt ning ametiasutustelt saadud kliendiandmeid, näiteks andmeid süüdimõistvate kohtuotsuste ja süütegude kohta. Samuti töötleb Swedbank lisaks eespool loetletud isikuandmetele teie ametialaseid andmeid, andmeid harjumuste, eelistuste ja rahulolu kohta.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Kliendi individuaalse riski hindamine ja kindlustuslepingu sõlmimise otsuse tegemine |
Lepingu täitmine ja lisaks nõusolek, kui eesmärgi saavutamiseks on vajalik töödelda terviseandmeid |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Arstid ja meditsiiniasutused |
Kliendi riskiajaloo kasutamine individuaalse riski hindamise ja kindlustuslepingu sõlmimise otsuse tegemisel |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Investeerimispõhise kindlustusteenuse sobivuse ja asjakohasuse hindamine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Kindlustushuvi ja vajaduse väljaselgitamine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Kindlustuslepingu sõlmimine ja lepingute haldamine |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Swedbankile teenuste osutamisega seotud isikud (näiteks postiteenuse pakkujad) |
Kolmandate isikute (näiteks soodustatud isikud, perekonna liikmed) andmete töötlemine kindlustuslepingu sõlmimisel ja täitmisel |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Kindlustushüvitisest tulumaksu kinnipidamine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Ametiasutused |
Kliendile kohustuslike teadete ja aruandluse edastamine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Postiteenuse pakkujad |
Nõuete käsitlemine, sealhulgas kahjuotsuse tegemine ja kindlustushüvitise maksmine kindlustusjuhtumi korral |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Ametiasutused Arstid ja meditsiiniasutused, eksperdid Soodustatud isikud, pärijad |
Kolmandate isikute (näiteks soodustatud isikud, pärijad) andmete töötlemine nõuete käsitlemise, sealhulgas kahjuotsuse tegemise ja kindlustushüvitise maksmiseks kindlustusjuhtumi korral |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Isikuandmete töötlemine kindlustusriski juhtimiseks
Kui olete esitanud kindlustushüvitise taotluse, edastame edasikindlustusseltsile teie kliendiandmed (sealhulgas terviseandmeid), et täita oma edasikindlustuslepingust tulenevaid kohustusi.
Nimetatud eesmärgil töötleb Swedbank teie isikusamasuse tuvastamise andmeid, kontoandmeid, kontaktandmeid, finantsandmeid, perekonna andmeid, laste andmeid, terviseandmeid, ametialaseid andmeid, andmed süüdimõistvate kohtuotsuste ja süütegude kohta, andmeid seoste kohta juriidiliste isikutega, suhtlust ja seadmeid puudutavaid andmeid, andmeid harjumuste, eelistuste ja rahulolu kohta ning demograafilisi andmeid.
Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: teie valitud kahjukindlustusteenuse osutamiseks, sealhulgas teie kindlustusriski hindamiseks ja kindlustusmakse arvutamiseks, kindlustuslepinguga seotud nõuete käsitlemiseks ja kindlustushüvitise maksmiseks.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: kliendiandmeid kogutakse teilt ja välistest allikatest ning neid uuendatakse regulaarselt. Kahjukindlustusteenusest lähtudes avaldatakse kliendiandmed vastuvõtjale lepingu sõlmimiseks ja täitmiseks.
Taotlete kindlustust, olete sõlminud kindlustuslepingu või olete esitanud kahjuavalduse
Kui olete esitanud kindlustuslepingu sõlmimise avalduse, töötleb Swedbank kliendiandmeid, et hinnata teie usaldusväärsust ning teie riskitasemest lähtudes arvutada kindlustusmakse ja määrata tingimused. Selleks töötleb Swedbank kliendiandmeid automatiseeritult, sealhulgas teeb profiilianalüüsi. Kui vajame lisateavet või kui täiendav riskihindamine on vajalik või kui klient soovib otsuse tegemist käsitsi, vaatab meie spetsialist saadud taotluse läbi. Swedbank töötleb kliendiandmeid, mida saame registritest, ning kliendiandmeid, mis meil teie kohta on, näiteks andmeid varem sõlmitud kindlustuslepingute ja toimunud kindlustusjuhtumite kohta ning andmeid, mida saame Swedbanki gruppi kuuluvatelt juriidilistelt isikutelt.
Pärast kindlustuslepingu sõlmimist, töötleb Swedbank kliendiandmeid, lepingu uuendamiseks kindlustuslepingu muutmiseks ja lõpetamiseks ning kindlustusmakse tagasimaksmiseks. Lisaks töötleb Swedbank kliendiandmeid kindlustuslepinguga seotud teadete ja kohustuslike teadete saatmiseks. Nendel eesmärkidel töötleb Swedbank teie isikusamasuse tuvastamise andmeid, kontoandmeid, kontaktandmeid, finantsandmeid, perekonna andmeid, laste andmeid, terviseandmeid, ametialaseid andmeid, andmed süüdimõistvate kohtuotsuste ja süütegude kohta, andmeid seoste kohta juriidiliste isikutega, suhtlust ja seadmeid puudutavaid andmeid, andmeid harjumuste, eelistuste ja rahulolu kohta, kliendi staatuse andmeid ja demograafilisi andmeid.
Kui olete esitanud kahjuavalduse, töötleb Swedbank kliendiandmeid nõude käsitlemiseks, sealhulgas nõudeotsuse tegemiseks ja kindlustushüvitise maksmiseks kindlustusjuhtumi korral. Swedbank töötleb kliendiandmeid, mis on saadud teistelt kindlustusseltsidelt, registripidajatelt, ametiasutustelt, arstidelt ja raviasutustelt, samuti kliendiandmeid, sealhulgas terviseandmeid, mis Swedbankil on seoses teie varasemate kahjuavaldustega. Lisaks töötleb Swedbank peale loetletud isikuandmete teie ametialaseid andmeid, andmeid süüdimõistvate kohtuotsuste ja süütegude kohta ning andmeid harjumuste kohta.
Kui vajate meditsiinilist abi seoses reisikindlustuse kindlustusjuhtumiga väljaspool ELi/EMPd asuvas riigis, edastab Swedbank teie isikuandmed vastavasse riiki, et kinnitada kindlustuskaitse kehtivust. Teie isikuandmed edastatakse väljaspool ELi/EMPd asuvasse riiki, et käsitleda liikluskindlustuse nõudeid konkreetse riigiga seotud kindlustusjuhtumite korral. Kliendiandmeid on vaja edastada teie ja Swedbanki vahel sõlmitud lepingu täitmiseks.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Kliendi usaldusväärsuse hindamine ja ebastandardsete riskide maandamine, kliendi riskile vastava kindlustusmakse arvutamine ja kindlustustingimuste määramine |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Kindlustusteenuse osutajad |
Kindlustushuvi ja vajaduse väljaselgitamine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Kindlustuslepingu sõlmimine ja haldamine |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Registreid pidavad kolmandad isikud (näiteks liiklusregister, liikluskindlustuse register) Swedbankile teenuste osutamisega seotud isikud (näiteks postiteenuse pakkujad) |
Sündmuspõhise aruandluse tagamine kliendile |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Swedbankile teenuste osutamisega seotud isikud (näiteks postiteenuse pakkujad) |
Nõude käsitlemine, sealhulgas otsuse tegemine ja kindlustushüvitise maksmine kindlustusjuhtumi korral |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Registreid pidavad kolmandad isikud (näiteks liiklusregister, liikluskindlustuse register, äriregister, rahvastikuregister, kinnisturegister)
Ametiasutused Kindlustatud isikud, soodustatud isikud, hüvitise saamise õigusega isikud, kahjustatud isikud, pärijad, kindlustusjuhtumite tunnistajad, kindlustusjuhtumi eest vastutavad isikud ja kahju kannatanud isikud Swedbankile teenuste osutamisega seotud isikud (näiteks tehnilised eksperdid ja hindajad ning ehitiste ülevaatuse teostajad)
|
Nõude käsitlemine, sealhulgas terviseandmete töötlemine otsuse tegemiseks ja kindlustushüvitise maksmiseks kindlustusjuhtumi korral |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine kooskõlas kindlustustegevuse seaduse § 218 lõikega 2) |
Arstid ja meditsiiniasutused |
Kolmandate isikute (näiteks kindlustatud isikute, kahju kannatanud isikute) andmete töötlemine nõude käsitlemise, sealhulgas otsuse tegemise ja kindlustushüvitise maksmiseks kindlustusjuhtumi korral |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Registreid pidavad kolmandad isikud (näiteks liiklusregister, liikluskindlustuse register, äriregister, rahvastikuregister, kinnisturegister) Ametiasutused
Arstid ja meditsiiniasutused Kindlustusteenuse pakkujad Kindlustatud isikud, soodustatud isikud, hüvitise saamise õigusega isikud, kahjustatud isikud, pärijad, kindlustusjuhtumite tunnistajad, kindlustusjuhtumi eest vastutavad isikud ja kahju kannatanud isikud Swedbankile teenuste osutamisega seotud isikud (näiteks tehnilised eksperdid ja hindajad ning ehitiste ülevaatuse teostajad) |
Swedbank töötleb kliendiandmeid selleks, et pakkuda teie riskile vastavat kindlustusmakset ja töötada välja hinnamudeleid, kontrollida sõiduki remonditööde kvaliteeti ning esitada kahju hüvitamise nõue teile kahju tekitanud kolmanda isiku või teise kindlustusteenuse pakkuja või teie vastu. Samuti võime edastame teie kliendiandmed, sealhulgas terviseandmed edasikindlustusseltsile, et täita edasikindlustuslepingust tulenevaid kohustusi, mis on seotud nõude käsitlemise ja kindlustushüvitise saamisega.
Lisaks Swedbank töötleb kliendiandmeid, et teavitada hüpoteegipidajaid teile kindlustusmakse tasumiseks tähtaja määramisest ja lepingu ülesütlemisest ning kindlustusjuhtumi toimumisest. Samuti selleks, et teavitada hüpoteegipidajaid kindlustuskaitse olemasolust ja kindlustussumma suurusest. Teise kindlustusteenuse pakkuja taotlusel edastame neile kliendiandmed, mis on vajalikud kahju hüvitamise kohustuse kindlaks tegemiseks tagasinõude esitamiseks. Nendel eesmärkidel töötleb Swedbank teie isikusamasuse tuvastamise andmeid, kontoandmeid, kontaktandmeid, finantsandmeid, perekonna andmeid, laste andmeid, terviseandmeid, ametialaseid andmeid, andmeid süüdimõistvate kohtuotsuste ja süütegude kohta, andmeid seoste kohta juriidiliste isikutega, suhtlust ja seadmeid puudutavaid andmeid, andmeid harjumuste, eelistuste ja rahulolu kohta, ja demograafilisi andmeid.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Kahju hüvitamise nõude esitamine kolmanda isiku või teise kindlustusteenuse osutaja või teie vastu kahju hüvitamise nõude esitamine |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Kindlustusteenuse pakkujad Registreid pidavad kolmandad isikud (näiteks kinnisturegister, rahvastikuregister) Ametiasutused Pärijad Kahju eest vastutavad isikud |
Kliendi riskile vastava kindlustusmakse arvutamine ja hinnamudelite väljatöötamine |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Sõiduki remonditööde kvaliteedi kontrollimine |
Õigustatud huvi |
Swedbankile teenuste osutamisega seotud isikud (näiteks tehnilised eksperdid) |
Edasikindlustuslepingust tulenevate kohustuse täitmine kindlustushüvitise saamiseks |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Edasikindlustusteenuse pakkuja |
Hüpoteegipidajate teavitamine kliendile kindlustusmakse tasumise tähtaja määramisest ja lepingu ülesütlemisest ning kindlustusjuhtumi toimumisest, samuti kindlustuskaitse olemasolust ja kindlustussumma suurusest |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Teised krediidi- ja finantsasutused |
Kliendiandmete edastamine teisele kindlustusseltsile kindlustusriski hindamiseks ning kindlustuslepingu täitmiseks ja täitmise tagamiseks |
Õigustatud huvi |
Kindlustusteenuse pakkujad |
Kliendiandmete edastamine kindlustuslepingu täitmise ja selle täitmise tagamiseks või tagasinõude esitamiseks |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Kindlustusteenuse pakkujad Ametiasutused Arstid ja meditsiiniasutused |
Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: kliendi ja ärikliendi vajadustele vastavate pakkumiste koostamiseks ja edastamiseks, asjakohase teabe edastamiseks ning arvamusuuringute, auhinnalooside, kampaaniate ja kliendiprogrammide korraldamiseks.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: Swedbank kogub kliendiandmeid sealhulgas teie profiilianalüüsi loomiseks, et pakkuda teile isikupärastatud turunduskommunikatsiooni. Selle eesmärgi saavutamiseks jagame kliendiandmeid Eestis tegutsevate Swedbanki grupi ettevõtetega.
Profiilianalüüs ja teie õigused turunduses
Swedbank koostab profiilianalüüsi, et hinnata, millised tooted ja teenused võivad olla teie huve ja vajadusi arvestades sobivad ning asjakohased. See võimaldab teil saada teie jaoks kohandatud pakkumisi ja teenuseid.
Swedbank kogub ja töötleb kliendiandmeid automaatselt, et luua kliendi profiilianalüüs ning seeläbi anda kliendile soovitusi ja teha pakkumisi. Sellisteks andmeteks on näiteks teave kliendi tooteportfellide ja teenuse kasutamise kohta. Samuti kogume andmeid kliendi majandusliku olukorra, käitumise ja harjumuste kohta, mis põhinevad teenuse kasutamisel kliendi poolt, kliendi tehtud tehingutel ja kliendi poolt Swedbankile esitatud teabel. Neid andmeid kasutatakse selliste profiilianalüüside loomiseks, mis on vajalikud kliendi teenindamisel kliendiprogrammis (näiteks noored või kuldkliendid) ja kliendile sobivate pakkumiste tegemiseks. Töötlemise tulemusena pakutakse kliendi vajadustest lähtuvat nõustamist ja pakkumist, kliendi kaasamist kliendiprogrammidesse ning seega erihindade ja teenindustingimuste kohaldamist.
Teil on õigus igal ajal esitada vastuväiteid isikuandmete töötlemisele turunduseesmärkidel või andmete töötlemiseks antud nõusolek tagasi võtta.
Pakkumiste koostamine
Soovime pakkuda teile parimat kasutajakogemust ja koostada asjakohaseid pakkumisi kõige sobivamal ajal. Kliendi ja ärikliendi huvide ja vajaduste tuvastamise tulemusena koostame mitmesuguseid pakkumisi:
- personaalsed soovitused – praktilised turunduspakkumised teile kõige sobivamate teenuste valimiseks, igapäevase kasutamise paremaks muutmiseks või sobimatust kasutamisest hoidumiseks ning muud ettepanekud, mis teenivad kõige paremini teie huve ja vajadusi, näiteks toote uuendamine, asendamine;
- personaalsed laenu- ja kindlustuse limiidid – praktiline arvutus, mille eesmärk on aidata teil mõista, millised laenu- ja liisinguvõimalused ning kindlustusmaksed on teile kättesaadavad;
- koos partneritega tehtavad pakkumised – praktilised pakkumised, mis aitavad teil valida sobivaid teenuseid ja soodustusi Swedbanki koostööpartneritelt; seejuures partneritega kliendiandmeid ei jagata;
Aeg-ajalt teeme klientide hulgas arvamusküsitlusi, kasutades selleks ka professionaalsete turu-uuringufirmade teenuseid.
Kui olete huvitatud oma kulutuste jälgimisest ja kategoriseeritud ülevaatest ning kõigi oma kontode kulutustest ühes vaates, saate kasutada tööriista Minu eelarve, mis on saadaval internetipangas ja mobiilirakenduses.
Nendel eesmärkidel töötleb Swedbank teie isikusamasuse tuvastamise andmeid (välja arvatud isikukoodi), kontaktandmeid, kontoandmeid ja demograafilisi andmeid, teavet toodete/teenuste/kanalite kohta, mida klient juba kasutab, kliendi varasemat kogemust nende kasutamisel, finantsandmeid, samuti andmed, mis näitavad, kas kliendil on õigus saada kliendiprogrammide pakkumisi. Kui klient kasutab Swedbanki veebilehekülge, internetipanka või mobiilirakendust, võtame arvesse ka kliendi sirvimiskäitumist ja sihtotstarbelisi tehnoloogiaid. Finantseerimis- ja kindlustuslimiitidega pakkumiste puhul kaalub Swedbank enne limiitide kehtestamist esmalt, kas klient vastab põhilistele laenu- ja kindlustustingimustele.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Asjakohaste pakkumiste koostamine: personaalsed soovitused, pakkumised koos partneritega ning personaalsed laenu- ja kindlustuse limiidid |
Nõusolek |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Kõigi kliendi kontode kuluülevaate koostamine ühes vaates (tööriist Minu eelarve) |
Nõusolek |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Klientide arvamusküsitluste ettevalmistamine, kuhu võivad olla kaasatud turundusuuringute ettevõtted |
Nõusolek |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Turundusuuringute ettevõtted |
Muu teabe koostamine
Selleks, et teavitada kliente ja ärikliente Swedbanki uudistest ja teenustest, koostame neile kaht liiki teavet:
- asjakohast teavet – teavet, mis on loodud selleks, et kutsuda klienti üritustele, saata talle tervitusi ja uudiskirju;
- kliendirahulolu uuringuid – küsimustikke, milles palutakse anda tagasisidet kasutatavate teenuste kohta ning aidata Swedbankil neid paremaks muuta.
Selleks töötleb Swedbank kontoandmeid, kliendistaatuse andmed, andmed harjumuste, eelistuste ja rahulolu kohta, suhtluse ja seadmete andmed, kontaktandmed, demograafilised andmed, perekonna andmed, isikusamasuse tuvastamise andmed (välja arvatud isikukood) ja finantsandmed.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Asjakohase teabe ettevalmistamine |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Klientide rahuloluküsitluste läbiviimine |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Pakkumiste ja asjakohase teabe saamine
Kliendina võite saada turunduspakkumisi ja muud asjakohast teavet nelja suhtluskanali kaudu:
- e-post;
- SMS;
- telefon;
- post.
Edastatavate pakkumiste ja muu teave saamine erineb teie valitud kanalist lähtudes. Igal pakkumisel ja muul teabel on sidekanal, näiteks mõned pakkumised ja küsitlused saadetakse ainult e-posti teel, teist tüüpi pakkumised ka internetipanga ja mobiilirakenduse kaudu.
Kliendiprogrammid
Swedbank pakub oma klientidele mitmesuguseid kliendiprogramme. Programmides osalejatele on näiteks kättesaadavad spetsiaalsed teenindustingimused, paremad hinnad ja/või lisaväärtused. Et Swedbank saaks kliendiprogrammide eritingimusi lisada ja neid kohaldada, töötleb Swedbank kliendiandmeid automatiseeritult. Teave isikuandmete töötlemise kohta seoses kliendiprogrammiga on esitatud programmi tingimustes või lisateates. Kliendiandmeid töödeldakse eeltoodud eesmärgil siis, kui klient ei esita töötlemise suhtes vastuväiteid, või kui klient nõustus kliendiprogrammi tingimustega ja seega nõustus ka programmis osalema.
Klientide arvamiseks kliendiprogrammi töötleb Swedbank iga programmi puhul identifitseerimis- ja kontaktandmeid. Programmist lähtudes töötleb Swedbank asjakohaseid täiendavaid isikuandmete kategooriaid, nagu demograafilised andmed, andmed kliendistaatuse kohta, andmed seoste kohta juriidiliste isikutega, suhtluse ja seadmete andmed, kontoandmed, andmed harjumuste, eelistuste ja rahulolu kohta ning finantsandmed.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Kliendiprogrammide (näiteks kuldkliendid, seeniorid, noored) elluviimiseks, sealhulgas konkreetsesse programmi kaasamiseks või sellest väljajätmiseks või teenuse eritingimuste kohaldamiseks |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Privaatpanganduse kliendiprogrammis spetsiaalsete teenuste osutamiseks või teenuse eritingimuste kohaldamiseks |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Loosimised ja kampaaniad
Swedbank töötleb kliendiandmeid loosimiste ja kampaaniate läbiviimiseks – see tähendab kaasab kliente, kes vastavad loosimises, kampaanias või kliendiprogrammides osalejate kriteeriumidele. Kliendil on õigus nõuda enda eemaldamist loosimise, kampaania või kliendiprogrammide osalejate nimekirjast.
Klientidele loosimiste, võistluste, kampaaniate ja ürituste korraldamiseks töötleb Swedbank kontoandmeid, ametialaseid andmeid, finantsandmeid, kontaktandmeid, andmeid harjumuste, eelistuste ja rahulolu kohta, demograafilisi ja perekonna andmeid, isikusamasuse tuvastamise andmeid ning andmeid seoste kohta juriidiliste isikutega.
Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: teenuse kvaliteedi tagamiseks ning kliendi ja Swedbanki huvide kaitsmiseks, klientide kaebuste käsitlemiseks ja õigusaktide järgimiseks.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: Swedbank salvestab telefoni- ja videokõnesid. Lisaks töötleb Swedbank kliendiandmeid, mida kogutakse e-posti, pangateadete ja teiste suhtluskanalite kaudu.
Nendel eesmärkidel töötleb Swedbank teie suhtluse ja seadmete andmeid, kontoandmeid, kliendi staatuse andmeid, ametialaseid andmeid, finantsandmeid, andmeid harjumuste, eelistuste ja rahulolu kohta, perekonna andmeid, laste andmeid juhul, kui teenus on seotud lastega, kontaktandmeid, andmeid usaldusväärsuse kohta, andmeid seoste kohta juriidiliste isikutega, õigusaktist tuleneva kohustuse täitmisel saadud andmeid, isikusamasuse tuvastamise andmeid ja demograafilisi andmeid, eriliigilisi andmeid (terviseandmeid), kui need on vajalikud seoses kahju- ja elukindlustuse teenusega või kliendi kaebusega.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Teenuse kvaliteedi parandamine ning kliendi ja Swedbanki huvide kaitsmine (telefonikõnede salvestised, heli videovestluste ajal või kirjavahetus) |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Kliendi ja Swedbanki huvide kaitsmine (telefonikõnede salvestised, heli videovestluste ajal ja kirjavahetus) |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Telekommunikatsiooniteenuste pakkujad |
Kliendi algatusel konsultatsiooni käigus avaldatud eriliigiliste isikuandmete töötlemine teenuse kvaliteedi parandamise või kliendi ja Swedbanki huvide kaitsmise eesmärgil |
Nõusolek |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Kliendi kaebuste menetlemine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Klientide teenindamine
Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: klientidele konsultatsiooni pakkumiseks ja teenindamiseks.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: Swedbank töötleb teie andmeid, kui teenindame teid Swedbanki esinduses ning kui suhtleme teiega telefoni, vestluse, e-posti ja muude suhtlusviiside kaudu. Kliendiandmeid, nagu kontaktandmed, edastatakse Eestis tegutsevatele Swedbanki grupi ettevõtetele, et tagada isikuandmete ajakohasus.
Swedbank töötleb kliendiandmeid, mis on Swedbankile kättesaadavad, näiteks finantsandmeid, et pakkuda teile soovitud konsultatsiooni.
Nendel eesmärkidel töötleb Swedbank teie kontaktandmeid, teavet taotletud, osutatud teenuse ja/või teenuselepingu täitmise kohta, kui edastame teile teavet ning suhtleme teiega telefoni, vestluse, e-posti ja muude suhtluskanalite kaudu, kui see on vajalik seoses teenuse osutamisega.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Kliendi registreerimine konsultatsioonile |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Kliendile konsultatsioonide ja soovituste pakkumine, lähtudes kliendi majanduslikust olukorrast, kasutatud teenustest ja tulevikuplaanidest |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Kliendiga suhtlemine ja teabe edastamine |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: klientidele konsultatsiooni pakkumiseks ja teenindamiseks.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: Swedbank töötleb teie andmeid, kui teenindame teid Swedbanki esinduses ning kui suhtleme teiega telefoni, vestluse, e-posti ja muude suhtlusviiside kaudu. Kliendiandmeid, nagu kontaktandmed, edastatakse Eestis tegutsevatele Swedbanki grupi ettevõtetele, et tagada isikuandmete ajakohasus.
Swedbank töötleb kliendiandmeid, mis on Swedbankile kättesaadavad, näiteks finantsandmeid, et pakkuda teile soovitud konsultatsiooni.
Nendel eesmärkidel töötleb Swedbank teie kontaktandmeid, teavet taotletud, osutatud teenuse ja/või teenuselepingu täitmise kohta, kui edastame teile teavet ning suhtleme teiega telefoni, vestluse, e-posti ja muude suhtluskanalite kaudu, kui see on vajalik seoses teenuse osutamisega.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Kliendi registreerimine konsultatsioonile |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Kliendile konsultatsioonide ja soovituste pakkumine, lähtudes kliendi majanduslikust olukorrast, kasutatud teenustest ja tulevikuplaanidest |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Kliendiga suhtlemine ja teabe edastamine |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: õigusaktidega kehtestatud riskijuhtimisega seotud kohustuste täitmiseks, kapitalinõuete täitmiseks, pettuste ärahoidmiseks ja intsidentide haldamiseks.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: avaldame kliendiandmeid vastuvõtjatele, näiteks ametiasutustele ning Swedbanki grupi ettevõtetele.
Riskijuhtimine on oluline, et Swedbank saaks teile teenuseid osutada ja teie raha petturite eest kaitsta. Swedbanki eesmärk on hoida oma tegevuses madalat riskitaset, sest see on aluseks usalduse loomisele ja teile pikemas perspektiivis suurema väärtuse pakkumisele.
Riskijuhtimise valdkonnas kasutame kliendiandmeid järgmistel eesmärkidel:
- krediidiriski, likviidsusriski, tururiski ja vastaspoole riski hindamine ja juhtimine;
- riskide maandamine ja Swedbanki kapitalinõuete täitmine;
- Swedbanki põhiprotsesse ja osutatavaid teenuseid mõjutada võivate intsidentide ja isikuandmetega seotud rikkumiste lahendamine;
- võimalike kahtlaste tehingute ja turukuritarvituse avastamine, uurimine ja neist teavitamine;
- tehingute, sealhulgas kaarditehingute jälgimine, et tuvastada ja ennetada pettusi ning vaadata läbi, hinnata tegevusi, mis on tuvastatud võimalike pettusejuhtumitena, ning neile reageerida;
- õigusaktide ja sise-eeskirjade järgimine;
- talitluspidevuse ja kriisiohje tagamine;
- suhtlemine järelevalve- ja muude asutustega, sealhulgas korrapärane kohustuslik ja ühekordne aruandlus, kohustus hoiatada ametiasutusi kliendi turukuritarvituse seisukohast kahtlase käitumise eest, koostöö ametiasutustega erinevate järelevalvemenetluste või uurimiste läbiviimisel;
- välisaudiitoriga koostöö tegemine ja talle teabe andmine.
Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: äritegevuse, teenuste ja teie kasutajakogemuse haldamiseks, säilitamiseks, arendamiseks, analüüsimiseks ja täiustamiseks.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: töötleme kliendiandmeid, kui haldame ja arhiveerime oma dokumente, teeme analüüse ja teste oma teenuse täiustamiseks, IT-lahenduste turvalisuse ja vastavuse tagamiseks.
Swedbank peab säilitama raamatupidamisandmeid. Selle raames töötleb Swedbank teie isikusamasuse tuvastamise andmeid, kontoandmeid, kontaktandmeid ja demograafilisi andmeid arvete esitamisel ja väljastamisel.
Isikuandmete töötlemine on vajalik ka põhitegevust toetavate tegevuste jaoks. See hõlmab näiteks dokumendihaldust ja arhiveerimist, sealhulgas paberil ja digitaalselt salvestatud teabe säilitamist.
Swedbanki õigustatud huvi on säilitada, arendada, uurida ja täiustada oma äritegevust ja teenuseid ning kliendi kasutajakogemust. See hõlmab muu hulgas teie andmete kasutamist meie veebilehekülje ja võrgu haldamiseks, sealhulgas testimist, et tagada kasutatava IT-lahenduse kvaliteet, turvalisus ja nõuetele vastavus.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Juriidiliste kohustuse täitmine, näiteks seoses raamatupidamise või maksuhaldusega |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Teenuste piisava pakkumise ja teenustes sisalduva teabe ohutuse tagamine, säilitamine, arendamine, analüüsimine ja Swedbanki äritegevuse täiustamine |
Õigustatud huvi |
Telekommunikatsiooni, IT, veebimajutuse, pilvandmetöötluse, arhiveerimise, postiteenuste pakkujad |
Õigusnõuete esitamine, teostamine või kaitsmine |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Arhiveerimisteenuste pakkujad Ametiasutused (nagu Finantsinspektsioon, kohtud) |
Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: Swedbank töötleb ärikliendiga seotud kliendiandmeid, sealhulgas ärikliendi esindaja kliendiandmeid, lepingute sõlmimiseks ja säilitamiseks, ärikliendiga suhtlemiseks, lepingujärgsete teenuste osutamiseks ja kehtiva õiguse järgimise tagamiseks. Selguse huvides hõlmab kliendi mõiste kõiki ärikliendiga seotud füüsilisi isikuid, kelle andmeid töötleb Swedbank.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: kliendiandmeid kogutakse kliendilt, ärikliendilt ja välistest allikatest ning neid uuendatakse regulaarselt. Kliendiandmed avaldatakse vastuvõtjale ärikliendiga lepingu sõlmimiseks ja täitmiseks ning õigusaktide järgimiseks.
Äriklientidele ei kohaldu Euroopa Liidu isikuandmete kaitse üldmäärus. Ärikliendi andmed on kaitstud pangasaladusega ja nende avaldamine on reguleeritud õigusaktidega. Swedbank võib ärikliendi andmeid avaldada või edastada vastuvõtjale ulatuses, millises see on vajalik andmete edastamise eesmärkide saavutamiseks.
Kui esindate äriklienti, töötleb Swedbank kliendiandmeid näiteks ärikliendi esindajate ja kontaktisikutega suhtlemiseks ning seaduslike ja volitatud esindajate teabe ajakohasena hoidmiseks. See tagab, et ainult esindusõigusega isikud saavad allkirjastada lepinguid, teha tehinguid, esitada dokumente, pääseda ligi teabele või teha muid vajalikke toiminguid ärikliendi nimel. Lisateavet konkreetse teenusega seotud andmetöötluse kohta leiate seda teenust puudutavast punktist jaotises „Millised on meie eesmärgid?“.
Ärikliendi andmeid töödeldakse ka rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise ning rahvusvaheliste ja riiklike sanktsioonide järgimise eesmärgil, vaata täpsemalt jaotist „Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamine ning sanktsioonide järgimine“
Ärikliendi krediidivõimelisuse hindamise käigus töötleb Swedbank ärikliendiga seotud isikute kliendiandmeid. Need on aktsionärid, kelle osalus ettevõttes on 20% ja suurem, tegelikud kasusaajad, samuti juhatuse liikmed ja prokuristid. Sel eesmärgil hangib Swedbank Creditinfo Eesti ASist andmed ettevõttega lähedalt seotud isikute pangavälise krediidiajaloo kohta. See võimaldab Swedbankil hinnata, kas juriidilisest isikust kliendile saab finantseerimisteenust pakkuda, ja vähendab maksejõuetuse riske laenuandja jaoks.
Eespool loetletud eesmärkidel hõlmavad töödeldavad isikuandmete kategooriad isikusamasuse tuvastamise andmeid, kontaktandmeid, ametialaseid andmeid, andmeid seoste kohta juriidiliste isikutega, andmeid usaldusväärsuse ja hoolsuskohustuse kohta, demograafilisi andmeid, finantsandmeid, õigusaktist tuleneva kohustuse täitmisel saadud andmeid, andmeid süüdimõistvate kohtuotsuste ja süütegude kohta, muid kliendiandmeid (kui ärisuhe ärikliendiga lõpetatakse seetõttu, et see lakkab eksisteerimast, peame säilitama andmed ärikliendi staatuse kohta meie süsteemides, et mitte vältida mõningaid tegevusi, nagu suhtlus ja aruandlus).
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Ärikliendiga lepingute sõlmimine ja täitmine ning ärikliendiga suhtlemine |
Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Äriklienti esindava füüsilise isikuga suhtlemine ja esindaja teabe ajakohasena hoidmine |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Ärikliendi krediidivõimelisuse hindamine ja maksevõime juhtimine |
Seadusest tuleneva kohustuse täitmine |
Registreid pidavad kolmandad isikud (näiteks Creditinfo Eesti AS (maksehäireregister)) |
Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: Swedbanki külastajate, töötajate, ruumide ja varade turvalisuse tagamine; Swedbanki nõuete kaitsmine ja ebaseadusliku tegevuse avastamine ning ennetamine.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: Swedbank kasutab oma ruumides ja sularahaautomaatides valvekaameraid. Videovalvega alad on tähistatud vastava sildiga.
Kui Swedbank kasutab oma esindustes videovalvet, sisalduvad isikuandmed visuaalsetel piltidel ning video- ja helisalvestistel.
Kliendiandmeid sisaldavaid visuaalseid pilte, video- ja helisalvestisi jagatakse asjaomase vastuvõtjaga, kui salvestatud materjali on vaja kriminaaluurimiseks, või vastuvõtjaga, kes Swedbanki eest videovalvesüsteeme hooldab.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Turvalisuse ja Swedbanki õigusnõuete tagamine; ebaseadusliku tegevuse avastamine ja ennetamine |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud
Videovalveteenuse pakkujad
|