Miks Swedbank kliendiandmeid töötleb: kliendi ja ärikliendi vajadustele vastavate pakkumiste koostamiseks ja edastamiseks, asjakohase teabe edastamiseks ning arvamusuuringute, auhinnalooside, kampaaniate ja kliendiprogrammide korraldamiseks.
Kuidas Swedbank kliendiandmeid töötleb: kogume kliendiandmeid sealhulgas kliendi profiilianalüüsi loomiseks, et pakkuda kliendile isikupärastatud turunduskommunikatsiooni. Selle eesmärgi saavutamiseks jagame kliendiandmeid Eestis tegutsevate Swedbanki grupi ettevõtetega. Kasutame turunduse ja kommunikatsiooni eesmärkidel sotsiaalmeedia võrgustikke (näiteks Facebooki, LinkedIni, Instagrami, TikToki). Kui klient suhtleb meiega nendes võrgustikes, töödeldakse kliendi isikuandmeid vastavalt võrgustike tingimustele.
Profiilianalüüs ja Teie õigused turunduses
Swedbank koostab profiilianalüüsi, et hinnata, millised tooted ja teenused võivad olla Teie huve ja vajadusi arvestades sobivad ja asjakohased. See võimaldab Teil saada Teie jaoks kohandatud pakkumisi ja teenuseid.
Kogume ja töötleme kliendiandmeid automaatselt, et luua Teie profiilianalüüs ning seeläbi anda Teile soovitusi ja teha pakkumisi. Sellisteks andmeteks on näiteks teave Teie tooteportfellide ja teenuse kasutamise kohta. Samuti kogume andmeid majandusliku olukorra, käitumise ja harjumuste kohta, mis põhinevad teenuse kasutamisel kliendi poolt, Teie tehtud tehingutel ja Teie Swedbankile esitatud teabel. Neid andmeid kasutame selliste profiilianalüüside loomiseks, mis on vajalikud Teie teenindamiseks kliendiprogrammis (näiteks noored või kuldkliendid) ja Teile sobivate pakkumiste tegemiseks.
Töötlemise tulemusena pakume kliendi vajadustest lähtuvat nõustamist ja pakkumist, kliendi kaasamist kliendiprogrammidesse ning erihindade ja teenindustingimuste kohaldamist.
Teil on õigus igal ajal esitada vastuväiteid isikuandmete töötlemisele turunduseesmärkidel või võtta andmete töötlemiseks antud nõusolek tagasi.
Pakkumiste koostamine
Swedbank soovib Teile pakkuda parimat kasutajakogemust ja koostada asjakohaseid pakkumisi kõige sobivamal ajal. Kliendi ja ärikliendi huvide ja vajaduste tuvastamise tulemusena koostame mitmesuguseid pakkumisi:
- personaalsed soovitused – praktilised turunduspakkumised Teile kõige sobivamate teenuste valimiseks, igapäevase kasutamise paremaks muutmiseks või sobimatust kasutamisest hoidumiseks ning muud ettepanekud, mis teenivad kõige paremini Teie huve ja vajadusi, näiteks toote uuendamine, asendamine;
- personaalsed laenu- ja kindlustuse limiidid – praktiline arvutus, mille eesmärk on aidata Teil mõista, millised laenu- ja liisinguvõimalused ning kindlustusmaksed on Teile kättesaadavad;
- koos partneritega tehtavad pakkumised – praktilised pakkumised, mis aitavad Teil valida sobivaid teenuseid ja soodustusi Swedbanki koostööpartneritelt; seejuures partneritega me kliendiandmeid ei jaga;
- finantshariduse ja lastega seotud personaalsed soovitused – praktilised pakkumised ja finantsteave Teile ja Teie lapsele (nõusoleku saab anda lapsevanem, kel on kuni 18-aastane laps);
- muud pakkumised, mille saamiseks olete andnud nõusoleku.
Aeg-ajalt teeme klientide hulgas arvamusküsitlusi, kasutades selleks ka turu-uuringufirmade teenuseid.
Kui olete huvitatud oma kulutuste jälgimisest ja kategoriseeritud ülevaatest ning kõigi oma kontode kulutustest ühes vaates, saate kasutada tööriista Minu eelarve, mis on saadaval internetipangas ja mobiilirakenduses. Kui olete 6–17-aastase lapse seaduslik esindaja, saate anda nõusoleku „Minu eelarve lahendus lapsele“.
Eesmärkide saavutamiseks töötleme järgmisi isikuandmeid:
- isikusamasuse tuvastamise andmeid (välja arvatud isikukood), kontaktandmeid, kontoandmeid ja demograafilisi andmeid,
- teave toodete/teenuste/kanalite kohta, mida juba kasutate, Teie varasemat kogemust nende kasutamisel,
- finantsandmeid, samuti andmeid, mis näitavad, kas Teil on õigus saada kliendiprogrammide pakkumisi,
- perekonnaandmeid ja finantsandmeid elamu kohta, kui olete esitanud selle kohta lisateavet.
Samuti võime tuvastada, kas olete ettevõtte või lapse esindaja ning millist seadet kasutate.
Kui külastate meie veebilehekülge, internetipanka, mobiilirakendust või avate meie saadetud e-kirja, võtame arvesse ka sirvimiskäitumist ja küpsiste või sarnaste jälgimistehnoloogiate abil kogutud teavet, mille kasutamisest Teid teavitati või millega olete nõustunud.
Finantseerimis- ja kindlustuslimiitidega pakkumiste korral kaalume enne limiitide kehtestamist esmalt, kas vastate põhilistele laenu- ja kindlustustingimustele.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Asjakohaste pakkumiste koostamine: personaalsed soovitused, pakkumised koos partneritega ning personaalsed laenu- ja kindlustuse limiidid |
Nõusolek |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Kõigi kliendi kontode kuluülevaate koostamine ühes vaates (tööriist Minu eelarve) |
Nõusolek |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Klientide arvamusküsitluste ettevalmistamine, kuhu võivad olla kaasatud turu-uuringute ettevõtted |
Nõusolek |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Turu-uuringute ettevõtted |
Muu teabe koostamine
Selleks, et teavitada kliente ja ärikliente Swedbanki uudistest ja teenustest, koostab Swedbank neile kaht liiki teavet:
- asjakohast teavet – teavet, mis on loodud selleks, et kutsuda klienti üritustele, saata talle tervitusi ja uudiskirju;
- kliendirahulolu uuringuid – küsimustikke, milles palutakse anda tagasisidet kasutatavate teenuste kohta ning aidata Swedbankil neid paremaks muuta.
Selleks töötleme kontoandmeid, kliendistaatuse andmeid, andmeid harjumuste, eelistuste ja rahulolu kohta, suhtluse ja seadmete andmeid, kontaktandmeid, demograafilisi andmeid, perekonna andmeid, isikusamasuse tuvastamise andmeid (välja arvatud isikukoodi) ja finantsandmeid.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Asjakohase teabe ettevalmistamine |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Klientide rahuloluküsitluste läbiviimine |
Õigustatud huvi |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Pakkumiste ja asjakohase teabe saamine
Kliendina võite saada turunduspakkumisi ja muud asjakohast teavet nelja suhtluskanali – e-posti, SMS-i, telefoni ja posti kaudu.
Edastatavate pakkumiste ja muu teabe saamine sõltub Teie valitud kanalist. Igal pakkumisel ja muul teabel on sidekanal, näiteks mõned pakkumised ja küsitlused saadetakse ainult e-posti teel, teist tüüpi pakkumised ka internetipanga ja mobiilirakenduse kaudu.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Kliendile pakkumisite tegemiseks, mille saamiseks klient on andnud nõusoleku ja/või lubanud ette valmistada selliste kanalite kaudu nagu e-post, SMS, post, telefon. |
Nõusolek |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud Postikirju, SMS-e, e-kirju käitlevad koostööpartnerid |
Kliendiprogrammid
Swedbank pakub klientidele mitmesuguseid kliendiprogramme (mh kliendigrupi põhiseid pakkumisi). Programmides osalejatele on näiteks kättesaadavad spetsiaalsed teenindustingimused, paremad hinnad ja/või lisaväärtused. Selleks, et saaksime kliendiprogrammide eritingimusi lisada ja neid kohaldada, töötleme kliendiandmeid automatiseeritult. Teave isikuandmete töötlemise kohta seoses kliendiprogrammiga on esitatud programmi tingimustes või lisateates. Kliendiandmeid töötleme eeltoodud eesmärgil siis, kui Te ei esita töötlemise suhtes vastuväiteid või olete nõustunud kliendiprogrammi tingimustega ja seega nõustunud ka programmis osalema.
Kliendi arvamiseks konkreetsesse kliendiprogrammi töötleme selle programmi jaoks kliendi identifitseerimis- ja kontaktandmeid. Programmist lähtudes töötleme asjakohaseid täiendavaid isikuandmete kategooriaid, nagu demograafilised andmed, andmed kliendistaatuse kohta, andmed seoste kohta juriidiliste isikutega, suhtluse ja seadmete andmed, kontoandmed, andmed harjumuste, eelistuste ja rahulolu kohta ning finantsandmed.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Kliendiprogrammide (näiteks privaatpangandus, kuldkliendid, seeniorid, noored) elluviimiseks, sealhulgas konkreetsesse programmi kaasamiseks või sellest väljajätmiseks, spetsiaalsete teenuste osutamiseks või teenuse eritingimuste kohaldamiseks |
Õigustatud huvi Lepingu täitmine |
Swedbanki gruppi kuuluvad juriidilised isikud |
Loosimised ja kampaaniad
Swedbank töötleb kliendiandmeid loosimiste ja kampaaniate läbiviimiseks – ehk kaasab kliente, kes vastavad loosimises, kampaanias või kliendiprogrammides osalejate kriteeriumidele. Teil on õigus lasta end loosimise, kampaania või kliendiprogrammide osalejate nimekirjast eemaldada.
Klientidele loosimiste, võistluste, kampaaniate ja ürituste korraldamiseks töötleme kontoandmeid, ametialaseid andmeid, finantsandmeid, kontaktandmeid, andmeid harjumuste, eelistuste ja rahulolu kohta, demograafilisi ja perekonna andmeid, isikusamasuse tuvastamise andmeid ning andmeid seoste kohta juriidiliste isikutega.
Kliendiandmete töötlemise eesmärgid |
Õiguslik alus |
Kliendiandmete vastuvõtjad ja allikad |
Klientidele loteriide, võistluste, kampaaniate ja ürituste korraldamiseks |
Õigustatud huvi |
Partnerid (meedia- ja loovagentuurid) |