Liigu lehe põhisisu juurde
EraklientÄriklient
Tule meie kliendiks

PSD2 direktiiv ja avatud pangandus

PSD2 ehk täiendatud makseteenuste direktiiv

PSD2 (Payment Service Directive 2) on täiendatud makseteenuste direktiiv, mille eesmärk on arendada elektrooniliste maksete turgu ning luua turvaliste ja tõhusate maksete jaoks paremaid tingimusi.

  • Direktiiviga avati makseteenuste turg rohkematele osalistele.
  • Seeläbi suureneb konkurents ja laienevad nii era- kui ka äriklientide võimalused.
  • Alates 1. jaanuarist 2021 kehtivad internetis tehtud kaardimaksetele uued tehnilised standardid.

Kliendina on Sul rohkem valikuid

PSD2 abil tuleb makseteenuste turule rohkem osalejaid, nende seas nii makse algatamise kui ka kontoteabe teenuste pakkujad.

Swedbank ja teised pangad on kohustatud andma teistele makseteenuste pakkujatele juurdepääsu klientide maksekontodele (mis on kättesaadavad internetis), kui klient on selleks oma nõusoleku andnud. Maksekontodeks on kliendi olemasolevad arvelduskontod ja limiidikontod, millelt saab algatada makseid. Ülevaate kliendi õigustest maksete (sh kaardimaksete) tegemisel Euroopas annab Euroopa komisjoni infovoldik.

Swedbank pakub võimalust algatada makseid teiste pankade kontodelt. Seega, era- ja ärikliendid, kel on konto mõnes järgnevas pangas:

  • SEB pangad Eestis, Lätis, Leedus,
  • Citadele pangad Eestis, Lätis, Leedus,
  • Luminor pangad Eestis, Lätis, Leedus,
  • LHV pank Eestis,
  • Swedbank pangad Lätis või Leedus,

saavad edaspidi teha Swedbanki internetipangas ülaltoodud pankade kontodelt makseid, kui ülekanne tehakse samas riigis asuva panga kontole.

NB! Kuigi maksevorm täidetakse Swedbanki internetipangas, täidab maksekorralduse siiski pank, mille kontolt makse algatati.

Enne teise panga kontolt makse algatamist tuleb see Swedbanki internetipanka lisada ja/või kontrollida, et juurdepääs sellele on endiselt kehtiv. Sellekohased juhised ja lisateabe makse algatamise teenuse kohta leiad siit.

Tähelepanu! Swedbank täiendab pankade nimekirja, mille kontoväljavõtet on edaspidi võimalik vaadata Swedbanki internetipanga kaudu. Era- ja ärikliendid, kel on konto mõnes järgnevas pangas:

  • SEB pangad Eestis, Lätis, Leedus,
  • Citadele pangad Eestis, Lätis, Leedus,
  • Luminor pangad Eestis, Lätis, Leedus,
  • LHV pank Eestis,
  • Swedbank pangad Lätis või Leedus,

saavad edaspidi Swedbanki internetipanga kaudu vaadata ülaltoodud pankade kontojääke ja konto väljavõtteid. Nõusoleku selle teabe nägemiseks saavad kliendid anda samuti Swedbanki internetipangas. Lisainfot kontoteabe teenuse kohta leiad siit.

Makseteenuse pakkujaks saada soovivad ettevõtted peavad esitama Finantsinspektsioonile avalduse ning saama tegutsemiseks vastava loa. Andes juurdepääsu oma maksekontodele peab alati hoolikalt tutvuma makseteenuste pakkuja lepingutingimustega ja veenduma, et nõusolekut antakse just soovitud teenuse kasutamiseks.

Kontoteabele ligipääsemiseks on alati vaja kliendi nõusolekut. Kui soovid oma konto(de) infot näha teise teenusepakkuja keskkonnas, pead andma selleks oma nõusoleku. Selleks suunatakse Sind Swedbanki internetipanka Smart-ID, mobiil-ID, ID-kaardi või PIN-kalkulaatori abil kinnitust andma. Kehtivaid nõusolekuid näete internetipangas igapäevapanganduse all valides „Nõusolekud teistele makseteenuse pakkujatele”.

Sa saad valida, kas soovid teise teenusepakkuja juures näha ainult oma konto(de) jääki või ka konto(de) väljavõtet. Viimasel juhul saadetakse kogu kontoväljavõttes kajastuv info teenusepakkujale tema rakenduses kliendile kuvamiseks. Kontoväljavõtte valitava perioodi pikkus sõltub panga valikust. Makseteenuse pakkujal ei ole õigust kasutada andmeid eesmärgil, milleks inimene pole oma nõusolekut andnud (nt teha pakkumisi, kui selleks pole luba antud).

Kui Finantsinspektsioon on andnud makseteenuse pakkujale tegevusloa, siis pank peab kliendi nõusolekul tagama juurdepääsu kliendi andmetele. Ainult klient ise saab oma nõusoleku tagasi võtta.

Pank edastab teabe teisele makseteenuse pakkujale pärast seda, kui klient on selleks nõusoleku andnud. Teavet ja andmeid võib kasutada vaid kontoteabe teenuse osutamise eesmärgil. Kui klient ei ole eraldi lubanud, et tema andmeid võib ka muudel eesmärkidel kasutada, siis pole makseteenuse pakkujal õigust tema andmete kasutamiseks teistel eesmärkidel.

Kui makse algatamise teenuse pakkuja on tegutsenud vääralt ja seetõttu kliendile kahju põhjustanud, vastutab selle eest makse algatamise teenuse pakkuja. Valest ülekandest peab klient teavitama koheselt panka või makse algatamise teenuse pakkujat.

Swedbank logo

Internet Exploreriga ei saa internetipanka avada.

Palun kasuta Google Chrome’i, Mozilla Firefoxi või Microsoft Edge’i.

Alates 23. märtsist ei ole võimalik Internet Exploreri veebibrauseri kaudu Swedbanki internetipanka avada.

Internet Exploreri kaudu ei saa teha ega kinnitada Swedbanki makseid ka teistel veebilehtedel.

Soovitame kasutada Internet Exploreri asemel Google Chrome’i, Mozilla Firefoxi või Microsoft Edge’i uusimat versiooni. Nende seadistamise juhendid leiad siit.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Klienditugi - Инфо и помощь - Customer service: +372 6 310 310

Swedbank
  • Teie operatsioonsüsteem ja veebilehitseja ei ole kaasaegne ega toetatud Swedbank internetipanga poolt. Palun uuendage oma operatsioonsüsteem ja veebilehitseja või pöörduge vastava IT tehnilise spetsialisti poole.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Oled internetipangast välja logitud

Turvaliseks lahkumiseks sulge brauseri aken. Kui soovid jätkata, logi palun uuesti sisse.